niedziela, 4 czerwca 2017

Muminek

"Muminki" to bajka, którą uwielbiałam, kiedy byłam dzieckiem. Do dziś, jak czasem trafię na nią w telewizji, to zatrzymuję się na dłuższą chwilę. Okazuje się, że to także jedna z ulubionych bajek mojej siostrzenicy. Dlatego właśnie dla niej powstał poniższy Muminek. Ma około 24 cm i dość pękaty brzuszek. Mam apetyt na więcej stworków z Doliny, ale na razie są inne zobowiązania, więc moje zapędy twórcze muszą poczekać :)



Materiał: włóczka akrylowa
Szydełko: 3,0
Wzór: amigurumi.today

Mam jeszcze pytanie.
Znajoma poprosiła mnie o zrobienie pufy o średnicy 50 cm i wysokości 30 cm.
Nigdy nie robiłam, więc będę wdzięczna za jakiekolwiek rady i sugestie.
Chcę zrobić ze sznurka 5mm, takiego jak tutaj Zastanawiam się tylko ile będę potrzebowała metrów (motków) na taką pufę. Druga rzecz to wypełnienie. Myślałam o granulacie styropianowym. Widziałam w sklepach internetowych opakowania po 200l. Ile litrów może wejść do takiej pufy?
Za wszelkie podpowiedzi dziękuję :))

Dziś miałam przyjemność spędzić kilka godzin w ogrodzie botanicznym. Przepiękne miejsce, sympatyczni ludzie i wspaniała atmosfera. Ogród stawia na nasze rodzime rośliny, więc nie ma tam żadnych egzotycznych gatunków. Do tego wszędzie są dywany miękkiej trawy, po której można chodzić boso. Nie mogłam sobie tego odmówić :))



Słonecznego tygodnia!

25 komentarzy:

  1. Jestem pod dużym wrażeniem ! Bardzo lubię Muminki, a Twój jest genialny !
    Udanej niedzieli :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie cudowny :)))))) Też kocham tę bajką, z niej się nigdy nie wyrasta!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muminek pierwsza klasa - też je uwielbiam :-) z pufą nie pomogę, bo ja moją pufo- poduszkę wydziergała z włoczki zpaghetti (1motek) i wypełniłam zwykła poduszką. Ale cały czas jej używam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminek świetny i piękne zdjęciowe migawki. Nie tak dawno obejrzałam sobie Muminki od deski do deski:)
    Pufę robiłam tylko do domku dla lalek, więc nie potrafię Ci pomóc. Nie wiem, jakiego rodzaju ma być ta pufa, ale dałabym do środka podszewkę, żeby się nie zdefasonowała.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cuuudowny Muminek Ci wyszedl :))) Co do pufy niestety nie jestem w stanie Ci pomoc. Jak cos bym sie dowiedziala ,to dam Ci znac :)) Piekny spacerek mialas dzisiaj :)))) Pozdrawiam Cie cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy byłam dzieckiem to bardzo nie lubiłam tej bajki i nawet nie potrafię wytłumaczyć dlaczego. Za to muminek wyszedł Ci przepięknie :)
    Ach i jaki miałaś cudowny spacer!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muminek jest przecudny:-) zakochałam się w nim ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki fajniasty Muminek!!! Ja tylko hipcia raz zrobiłam ;p
    Z pufą nie pomogę bo nie mam pojęcia ile czego potrzeba...

    OdpowiedzUsuń
  9. To była jedna z moich ulubionych książek w dzieciństwie. Twój Muminek jest uroczy, taki okrąglutki :) A spacer na boso po trawce, to jest super sprawa. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam tego muminka i wyszedł jak bezkształtny hipopotam. Twój wygląda jak muminek. Wzór na objętość walca V=PI(nie mogę znaleźć symbolu)rkw * h

    OdpowiedzUsuń
  11. querida Picot;
    seus trabalhos sempre me encantam !!
    lindo seu boneco em croche...
    seu passeio no jardim botânico dever ter sido maravilhoso, lindas fotos...
    achei este modelo de puff na internet , achei uma excelente ideia aproveitando um pneu velho.
    grande abraço e boa semana...
    :o)
    https://youtu.be/UdS1D6q0tB8

    OdpowiedzUsuń
  12. Muminek jest świetny . Dopiero zaczęłam z maskotkami ale i na niego pewnie przyjdzie czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny Muminek!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczny :) Idealne odwzorowanie :) Pięknie się prezentuje :) Ja też uwielbiałam tą bajkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny jest;) To zdecydowanie moja ulubiona bajka dzieciństwa. Teraz sobie ją przypominam oglądając z trzyletnim synkiem. Nadal jest świetna;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Och jak ja się zaczytywałam tymi opowieściami do dzisiaj darzę je wielkim sentymentem :) Twój Muminek wygląda rewelacyjnie i będę wyglądała reszty towarzystwa bo jak wiadomo samotny Muminek to smutny Muminek :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale słodki ten muminek !! Za bajką nie przepadałam bo się jej bałam jak byłam mała :( ALe Twój Muminek mnie nie przeraża hihih :* Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też lubię muminki, twój jest uroczy! Lubię też tak jak Ty spacery po trawie, szkoda tylko, że nie mam gdzie spacerować. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Podziwiam Cie za robienie takich maskotek.Muminek jest cudowny.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń