czwartek, 11 sierpnia 2016

Jak wykonać ślimaka na szydełku - opis

Dziś będzie instrukcja. Ślimak na szydełku.
Prośbę o wytłumaczenie, jak wykonać ślimaka, dostałam na maila. Dzięki temu odświeżyłam sobie pamięć, bo ślimaka ostatni raz robiłam dawno temu... Miałam dziś wolne popołudnie, więc siadłam po pracy i udokumentowałam jego tworzenie.
Takiego malucha wykonałam już TUTAJ


Potrzebujemy:
włóczka - tutaj Kotek
szydełko - wybrałam 3,5
wypełnienie
igła do zszycia
nożyczki

Najpierw wykonujemy nogę i głowę.
1. 4 oczka łańcuszka, oś
2. 8 półsłupków, oś - powtarzamy to samo okrążenie jeszcze 10 razy



3. 1 półsłupek, 2 półsłupki (12)
4. 12 półsłupków - powtarzamy to samo okrążenie 2 razy, wypychamy


5. 6 par półsłupków łączonych górą
Odcinamy nitkę. Zszywamy.



Muszla
1. 4 oczka, oś
2. 8 półsłupków, oś w pierwszy półsłupek
3. po 2 półsłupki w każde oczko (16)


4. 1 półsłupek, 2 półsłupki (24)
5. 24 półsłupki
Odcinamy nitkę. Wykonujemy drugą połowę. Zszywamy i wypychamy. Muszlę przyszywamy do nogi. Wyszywamy oczy i czułki.





Zaznaczam, że nie jestem autorem wzoru. Dokonałam jedynie przetłumaczenia filmu zamieszczonego na YouTube przez HappyBerry Crochet

30 komentarzy:

  1. Taki mały, a taki trudny :) dla mnie to czarna magia, ale lubię oglądać te szydełkowe cudeńka :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeszcze tak z ciekawości chciałam zapytać. Czy mogłabyś mi doradzić jakie szydełko na początek wybrać? tzn o rozmiar mi chodzi czy może to większego znaczenia nie ma? Jakieś 3 szydełka w spadku dostałam, ale wydają się dość duże.

      Usuń
    2. Na początek polecam większe szydełko. Myślę, że takim łatwiej Ci się będzie robić. Zdecydowanie lepiej ćwiczyć na większym. A potem, jak już opanujesz łańcuszki, półsłupki, słupki, itp. to wielkość nie będzie miała najmniejszego znaczenia :) Powodzenia.

      Usuń
    3. Dziękuję. Właśnie mam takie 3 duże i nie wiedziałam czy dobre na początek. Opanowałam już łańcuszek :) Reszta to czarna magia. To trudne albo ja jestem oporna na tą wiedzę. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    4. PS.
      A już chciałam zrzucić winę na za duże szydełko :)

      Usuń
    5. Istnieje też prawdopodobieństwo, że włóczka nie taka jak trzeba ;-)

      Usuń
  2. ślimaczek uroczy i juz sie nimi zachwycałam w necie:)
    fajny i przejrzysty kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodki ślimak :-) Cudny :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny ślimak.Mały slodziak.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cuudny Slimak :))) Suuper tutek przygotowalas :)) Pozdrawiam Cie Serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. que lindo............
    sempre maravilhosas ideias..
    bom fim de semana...
    :o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajowy!Świetne kolorki. Też lubię korzystać z filmów Laury
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślimaczek uroczy :-) i przepis na niego bardzo zrozumiały. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeuroczy ten ślimaczek! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczność zrobiłaś, uroczy:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. niby taki prosty, ale podejrzewam, że jak bym zaczęła robić, to pewnie wyszedł by jakiś mutant, a nie uroczy ślimaczek, jak u ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne krok po kroku jak wykonać takiego słodziaka!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, ale świetny! To udowadnia, że na szydełku można zrobić wszystko :-)

    OdpowiedzUsuń