wtorek, 3 maja 2016

Szydełkowa sowa i spodenki

Już od dawna chciałam zrobić sowę. Korzystając z dni wolnych wykonałam takiego małego stworka. Wzorów i schematów w internecie jest sporo. Znalazłam dwa filmiki, które może komuś się przydadzą. Ja korzystałam częściowo z tego: Yolanda Soto Lopez
Jednak nie do końca mi wychodziło i musiałam zmienić trochę po swojemu.
A drugi filmik to: Fuad Azmat / YARNutopia by Nadia
Sowa na tym filmiku jest prześliczna. I nawet zaczęłam ją robić, ale ostatecznie przerwałam, ponieważ uznałam, że będzie widać wypełnienie.


Materiał: włóczka akrylowa
Szydełko: 3,5

Zrobiłam także spodenki dla maluszka.


Materiał: włóczka akrylowa
Szydełko: 4,5
Wzór: Fuad Azmat / YARNutopia by Nadia

I stało się. W końcu odważyłam się i uruchomiłam maszynę do szycia. Stała nieużywana dokładnie dwa lata. Pachnie jeszcze nowością :) Początki są ciężkie, ale nie poddaję się. Dużo czasu zajęło mi samo przygotowanie maszyny do szycia. Ta cała procedura z nawlekaniem nitki górnej, dolnej kosztowała mnie sporo wysiłku. Kiedy już opanowałam tą sztukę, to zabrałam się za testowanie ściegów dostępnych w urządzeniu. Testy wyszły pomyślnie, aczkolwiek mam pewne trudności z opanowaniem prostego szycia, tzn. ta prosta linia ściegu czasem mi gdzieś ucieka...
Jak już tak dobrze szły te testy, to postanowiłam uszyć serce. Zrobiłam szablon w wordzie, wycięłam i odrysowałam na kawałku materiału. A później powoli zszywałam dwa kawałki. Wyszło pokracznie, więc ze względów estetycznych nie będę tego serca prezentować :) To nie koniec mojej przygody z szyciem. Będę próbować dalej :)

Słonecznego tygodnia!

24 komentarze:

  1. Sówka obłędna :)
    Fajnie ,że zrobiłaś ja po swojemu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekna sowka :)) A spodenki Slodkie :))) Brawo dla Ciebie !!!! Ciesze sie ,ze wyciagnelas maszyne :)) proponuje Ci moze na poczatek zszyc po prostu kwadracik :) Serduszko sie zaokragla dlatego trzeba szyc pomalu i czasem trzeba zatrzymac maszyne najlepiej z igla na dole. Podniesc stopke i delikatnie obrocic material w kierunku szycia :) I tak sie powtarza co chwile na wiekszych zaokragleniach :) O czym musisz pamietac zeby nitki zawsze byly na swoim miesjcu. Gdyby zaczela Ci sie nitka tak od spodu za duzo w jednym miejscu podszywac ,to moze znaczyc ,ze gdzies nitka sie osunela ze swojego miejsca. I szczerze na poczatek polecam na bawelnie sie uczyc.Gdybys miala jakies pytania ,to pisz smialo :)) Mam nadzieje ,ze chociaz troszke na poczatek pomoglam ,podpowiedzialam :)) Pozdrawiam i Trzymam kciuki Mooocno za dalsza nauke szycia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za rady. W tej początkowej fazie nauki każda wskazówka jest na miarę złota :))

      Usuń
  3. Cudna sowa, wygląda uroczo :) Ja póki co męczę się z nauką szydełkowania ;) Maszynę też mam, ale leży, uszyłam na niej parę prostych rzeczy, opanowałam szycie po prostej, ale jakoś nie mam do niej serca, może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna sowka. Ja niby szyc umiem, ale szyje niewiele... Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sowa skradła mi serce 😍 Pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  6. Sowa jest cudowna .Spodenki śliczne.Życzę powodzenia w życiu na maszynie.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna sówka, spodenki też są śliczne:-)
    Powodzenia przy maszynie,koniecznie się pochwal jak już coś uszyjesz;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna sówka i fantastyczne spodenki :-)
    Powodzenia z szyciem - teraz będzie już tylko lepiej :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna sowa.Spodenki również. Powodzenia przy maszynie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie fajowe gatki!!!! Rzeczywiście ta sówka z filmiku ma za duże dziury ;/
    A z maszyną-tak jak ze wszystkim-początki zazwyczaj są trudne.Moja maszyna doprowadzała mnie do łez ,na początku-bo nie mogłam nic zrobić i ciągle mi się nitki motały i wciagały :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sówka mega urocza, bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sowa jest wspaniała!!!
    Ja mam zepsutą maszynę i starą, więc jej nie naprawiam już tylko kupię nową :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudna sówka, ja też od dawna mam ochotę na jakąś tylko zebrać się jakoś nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sowa jest urocza :) Czekam na efekty eksperymentów z maszyną :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowna sówka , pozdrawiam serdecznie i życzę dużo twórczych pomysłów <3

    OdpowiedzUsuń
  16. que coruja maravilhosa !!
    sou apaixonada por corujas e esta está muito graciosa !!
    agora no outono por aqui elas começam a piar a noite, com o frio, é muito agradável ouvir à noite.
    que maravilha costurar !!
    você é muito talentosa e costurar para você vai ser fácil !!!
    grande abraço !!
    :o)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sówka jest przesłodka:) A portasy bardzo fajne. Trzymam kciuki za naukę szycia na maszynie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Urocza jest ta sówka i świetne spodenki. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajna sówka, spodenki tez wyszły super. Z maszyną to jest jak z jazdą na rowerze, jak się raz załapie to potem się szyje, szyje i szyje. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
  20. Sowa jest fantastyczna :) Świetnie i bardzo uroczo wyszła.
    Powodzenia w dalszych przygodach z maszyną :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjnie sobie kima ta sówka. Sama jestem jakaś śpiąca dzisiaj:) Spodenki baaardzo milusie!! Miłego szycia:)

    OdpowiedzUsuń