niedziela, 21 czerwca 2015

Jak wykonać szydełkową gwiazdkę - Opis

Dziś przedstawiam przepis na szydełkowe gwiazdki.
Opis jest prosty i nie sprawia większych problemów.
Zrobiłam kilka takich gwiazdkowych elementów i posłużą mi one do stworzenia girlandy.


Materiał: włóczka Kotek
Szydełko: 4,0
Wypełnienie: kulka silikonowa

***
Tworzenie gwiazdki wygląda następująco:
1. magiczna pętelka, 1 oczko
2. 15 słupków, oczko ścisłe i zaciskamy pętelkę
3. 6 oczek łańcuszka. W trzecie oczko: półsłupek, kolejne: półsłupek nawijany i w następne dwa oczka po 1 słupku. Opuszczamy dwa oczka z poprzedniego rzędu (na okrążeniu z 15 słupków) i w trzecie robimy oczko ścisłe.
Trzecią część powtarzamy 4 razy (mamy mieć 5 ramion)
To jest pierwsza połówka gwiazdki. W ten sam sposób robimy kolejną.
Łączymy je półsłupkami, które wykonujemy dookoła.  Przed zamknięciem dwóch ostatnich ramion możemy do powstałego kółeczka włożyć wypełnienie. Trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić z jego ilością.
***

A teraz chciałabym pochwalić się wygraną u Ani z bloga Mój dom - moja przystań.
Otrzymałam śliczną skrzynkę, która na pewno posłuży mi do przechowywania rzeczy niezbędnych do szydełkowania oraz, jak widać na załączonym wyżej zdjęciu, jako tło. Uważam, że świetnie sprawdziła się w tej roli. Jest duża i wiele może pomieścić :))
Dodatkowo w przesyłce znalazła się gazetka i bardzo ładny świecznik. 
Wygrana idealnie trafiła w mój gust. Jeszcze raz ślicznie dziękuję :))



Dużo słońca!
Wbrew prognozom - u mnie świeci :))


38 komentarzy:

  1. Gratuluję wygranej , a "przepis" na gwiazdki chętnie kiedyś wykorzystam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi miło jeśli się przyda :))

      Usuń
  2. Bardzo ładne są te gwiazdki :) Gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O gratuluję wygranej :)
    A gwiazdki są rewelacyjne, bardzo chętnie kiedyś skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pastelowe i słodkie:) Ciekawa jestem efektu końcowego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie kolory :) Jak już zrobię wystarczającą ilość, to na pewno zamieszczę zdjęcie na blogu :)

      Usuń
  5. Moje gratulacje :) Gwiazdki super!
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne gwiazdki :) poprzednie ząbki też były świetne i gratuluję wygranej!
    Pozdrawiam Dżasta
    ps. zapraszam do mnie na candy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję :)) Już się zapisałam :)

      Usuń
  7. Fajny pomysł z tymi gwiazdkami, które stworzą girlandę.
    Gratuluję wygranej a może i u mnie w candy spróbujesz?
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że skrzyneczka tak Ci się spodobała :) spodobał mi.się pomysł żeby wykorzystać ja jako tło, nie wpadłam na to!!!
    Gwiazdki bardzo fajne.
    Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Takie drewno fajnie wychodzi na zdjęciach :))

      Usuń
  9. oooo jakoś wakacyjnie mi się zrobiło i ciepło to pewnie przez ten krztałt gwiazdy rozgwiazdy... piękne:)
    Gratuluję skrzyneczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Takie morskie te gwiazdy :))

      Usuń
  10. Super gwiazdeczki takie rozgwiazdy .Gratuluje wygranej:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne gwiazdki i takie soczyste kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Urokliwe gwiazdki :) gratuluję wygranej ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Super gwiazdki:) Gratuluję takiej fajnej wygranej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna wygrana. Gwiazdki bardzo ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne gwiazdki, gratuluję wygranej! Fajnie wyglądają z białą obramówką :)).

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładniutkie te gwiazdki. Gdy robiłam choinki na święta miałam w planie również zrobienie tego rodzaju gwiazdek. Ale czasu zabrakło:) może kiedyś jednak je wykonam. A prezencik piękny, praktyczny i ważne, że zyskałaś tak cudne tło w bonusie:)))

    OdpowiedzUsuń