sobota, 21 marca 2015

Czapeczki szydełkowe

Wiosna!
U mnie słońce świeci już od kilku dni. Wspaniała pogoda. Spacer teraz to prawdziwa przyjemność. Na drzewach widać pierwsze, nieśmiało pokazujące się pąki. Mam tylko nadzieję, że prognozy nie sprawdzą się i taka aura zostanie z nami na dłużej.

Nadal dziergam czapeczki. Mam ich już kilka, ale jeszcze długa droga przede mną. Chyba troszkę przesadziłam dając sobie jeden miesiąc na ich zrobienie. Ilość włóczki przysłanej przez fundację jest tak duża, że myślę, że potrwa to trochę dłużej.
Przedstawiam trzy czapeczki. W tej pierwszej podoba mi się wzór. Myślę, że jeszcze wiele razy go wykorzystam. Poza większością plusów ma też jeden maleńki minus - otóż wzór ten pożera dużą ilość włóczki.


Materiał: włóczka akrylowa
Szydełko: 4,5
Wzór: TUTAJ

A to proste czapeczki wykonane słupkami.


Materiał: włóczka akrylowa
Szydełko: 5,0/5,5

A to nowa czapeczka, którą dziś zamierzam skończyć. Troszkę dłuższa. Robię ją z półsłupków nawijanych. Nie mam pojęcia, co to za włóczka, ale jest przemiła w dotyku, mięciutka. Podejrzewam, że to moher z akrylem, ale pewna nie jestem. Bardzo fajnie się z nią pracuje. Nie plącze się, nie jest szorstka (czytaj: szydełko nie skrzypi!). Generalnie bardzo dobry materiał na szydełko.




Zachęcam do przyłączenia się do akcji. Dlatego jeśli masz troszkę wolnego czasu i nie wiesz, jak go spożytkować, to pisz do Fundacji Redemptoris Missio
Na pewno znajdzie się paczka pomocnej włóczki, z której można wyczarować ciepłe czapki dla dzieciaków.

Słonecznego weekendu!

49 komentarzy:

  1. świetne:) muszę przygotować czapki dla małej, ale chyba szybciej uszyję, bo na dzierganie juz zupełnie brak czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne czapeczki.!!! :)
    pozdrowienia !

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, ciekawa jestem ile ich powstanie z takiej ilości włóczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa. Na razie tworzę :))

      Usuń
  4. Czapunie zawsze się przydadzą :) bez względu na coraz cieplejszą aurę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne czapki !!! :)
    I jak zawsze, idealnie dobrane kolory :)
    Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
  6. Kinga podziwiam Cię przede wszystkim za zapał, bo widziałam tę niemałą paczkę z włóczkami. Ja niestety chyba bym zwątpiła przy trzeciej no może czwartej. Co to za ścieg na tej pierwszej czapeczce?pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór jest prosty. Półsłupek, słupek, półsłupek - razem w jedno oczko, opuszczam 2 oczka i powtarzam.

      Usuń
  7. Fajne czapuchy, podziwiam Cię za zaangażowanie w tą akcje robienia czapek :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) Wykorzystuję wolne wieczory :))

      Usuń
  8. Świetne czapki, bardzo fajne kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super czapunie :) A mozesz zdradzić wzór tej pierwszej? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początek, to same półsłupki, a potem w 1 oczko - półsłupek, słupek, półsłupek, opuszczam 2 oczka i powtarzam. Robię tyle rzędów ile potrzeba, aby osiągnąć odpowiednią długość czapki. Górna część, to również same półsłupki. Tylko tutaj należy zmniejszać obwód i wykonać po każdym półsłupku, 2 półsłupki przerobione razem. Zobacz ten filmik. Naprawdę bardzo fajnie jest tam wszystko wytłumaczone.

      Usuń
  10. SEUS TRABALHOS SÃO MUITOS BONITOS !!!
    GOSTO MUITO DE VISITAR SEU BLOG ...
    AGORA ESTAMOS NO OUTONO POR AQUI....
    O FRIO CHEGANDO...
    UM GRANDE ABRAÇO ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne czapeczki, a cel jeszcze piękniejszy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe czapki :-) Świetne wzory i kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. śliczne! Pozdrowienia i zapraszam na candy

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ jestem pełna podziwu dla Twojej pracowitości!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że ja też. Tylu czapek, co teraz, to ja nigdy w życiu nawet przez rok nie zrobiłam :))

      Usuń
  15. Pierwsza ma śliczny wzór. Ostatnia robótka też wygląda bardzo ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkie ładne, ale pierwsza jest przepiękna. No i te kolory ;) Podziwiam za wytrwałość...

    OdpowiedzUsuń
  17. Jetem pod wrażeniem wykonania, wszystko tak równiutko .. Piękne czapki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się :)) Ślicznie dziękuję.

      Usuń
  18. Bardzo ciekawy i ładny wzór tej pierwszej ;))

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne czapeczki, w bardzo ładnych kolorach:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne czapy :) Dzieciaki na pewno będą zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń