niedziela, 18 stycznia 2015

Płaskie szydełkowe serduszko - Jak zrobić

Za oknem jesień. Szarości i wilgoć. Nie lubię takiej pogody.
Poprawiam sobie nastrój szydełkując kolorowe serduszka. Przyjemna robótka, bo szybko widać efekty. Serduszka takie mogą posłużyć do zawieszenia, położenia np. na parapecie, komodzie itp., ale także do stworzenia własnej girlandy.




Materiał: włóczka Kotek
Szydełko: 4,0
Szerokość: 5 cm, Wysokość (mierzona od środka): 4 cm
  
Chciałam Wam rozrysować schemat, ale marnie mi to wychodzi, bo zdolności do takich dzieł - brak, więc wolę rozpisać :))
1. 4 oczka łańcuszka
2. w pierwsze oczko: 11 słupków, oczko ścisłe
3. w trzeci słupek: 7 słupków
4. kolejne 4 oczka po 1 słupku,
5. 2 oczka łańcuszka, a następnie w to samo oczko (czwarty słupek): 1 słupek
5. w kolejne 3 oczka po 1 słupku i w następne: 7 słupków, oczko ścisłe w wierzchołek łańcuszka z 4 oczek

I na koniec jeszcze jedno zdjęcie. To serce ecru jest nieco większe od pozostałych. Zrobione włóczką niewiadomego pochodzenia. Troszkę grubsza od Kotka.



40 komentarzy:

  1. No to ja na pewno zrobię sobie takie serducha :) dzięki za przepis :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będę zaglądać na Twojego bloga w poszukiwaniu serduszek :)))

      Usuń
  2. Śliczne i fajny pomysł na ozdobę domu, gdy już gwiazdki odchodzą w zapomnienie a kwiatków jeszcze się nie czuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A serca można wieszać cały rok :)))

      Usuń
  3. O, wyobraź sobie, że właśnie czegoś takiego szukałam! Łatwe do zrobienia, a jakże urocze serduszka szydełkowe, potrzebuję takich do ozdabiania kartek :-) Dzięki za przepis, zabieram się do roboty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój opis się przyda :))

      Usuń
  4. Piękne serduszka i na walentynki w sam raz ;)
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne serduszka, szkoda, że nie potrafię dziergać na szydełku :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te serduszka .
    Kotek ma dużo fajnych kolorków .
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dużo. I najgorsze jest to, że chciałabym je wszystkie mieć u siebie ;)))

      Usuń
  7. Fajne serduszka, urocze kolorowe drobiazgi, które zawsze można wykorzystać do wielu projektów :)).

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie ładne serduszka. Pięknie wyglądałyby na jakimś wełnianym sweterku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł z tym sweterkiem :))

      Usuń
  9. Ależ piękne serduszka,bardzo mi się podobają.Wyjątkowe.Fajna byłaby z nich girlanda,albo dekoracja stołu na walentynkową kolację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Girlanda z takich serc wygląda naprawdę bardzo ładnie. Wiem, bo już taką posiadam :)

      Usuń
  10. Piękne drobiazgi :) Dziękuję za przepis, skorzystam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. I serce wcale nie musi być czerwone ;)

      Usuń
  12. Śliczne serduszka, taka mała rzecz a cieszy :)
    Zapraszam do siebie :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Urocze te Twoje serduszka. Bardzo ładne kolory.
    Pozdrawiam i zapraszam na moje pierwsze Candy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przesliczne serduszka i ich kolorki :)))
    Milego Tygodnia Ci Zycze :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O witam :P Jestem setnym obserwatorem :P Chciałam podziękować za ten fajny tutorial - przydadzą się dla mnie i dla mojego męża, gdyż serduszka nie wyglądają zbyt trudno a uroczo! Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A mi za każdym razem te serduszka wychodzą inaczej, nie wspominając o krzywiźnie ;) niektóre wyglądają tak jakby miały skoliozę :D cóż, dziergam dalej, może setne w końcu uda się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w końcu uda Ci się wydziergać serce idealne :)) Powodzenia!
      P.S. A może potrzebujesz jakichś dodatkowych wskazówek, chętnie pomogę :))

      Usuń
  17. Wspaniale to wygląda i według mnie to mega trudne - szydełko miałam w ręku jako 7 latka, póki moja babcia się tym zajmowała - teraz sobie nie wyobrażam, żeby się tego nauczyła :) kredka i ołówek sa prostsze w obsłudze :) a nawet maszyna do szycia - za czym tez nie koniecznie przepadam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudne serduszka! Takich właśnie potrzebowałam! Z opisu na pewno skorzystam. Z góry dziękuję :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń