sobota, 5 lipca 2014

Jak wykonać szydełkowe serce - Opis

W poprzednim poście zamieściłam girlandę z szydełkowych serduszek.
A dziś chciałabym pokazać Wam w jaki sposób wykonuję serca. Zrobiłam zdjęcia i postaram się krok po kroku pokazać i wyjaśnić, jak prawidłowo wykonać takie serce do girlandy.
Użyłam szydełka 4,0 oraz grubszej włóczki akrylowej (dokładnego jej rozmiaru nie znam, ponieważ etykiety gdzieś zaginęły).

Zaczynamy:

1. Magiczna pętelka, 1 oczko łańcuszka


2. W pętelce wykonujemy kolejno: 4 słupki podwójne, 3 słupki, 1 słupek podwójny, 3 słupki, 4 słupki podwójne. Ściągamy pętelkę i wykonujemy oczko ścisłe w środek serca.




3. Kolejny rząd: 1 oczko łańcuszka. W oczkach z poprzedniego rzędu wykonujemy kolejno: 2 półsłupki, 2 półsłupki nawijane, 2 słupki, 2 półsłupki nawijane, w 3 oczkach po 1 półsłupku, ostatnie oczko (koniec połówki serca): półsłupek, słupek, półsłupek.






Drugą połowę robimy analogicznie. Zaczynając od wykonania po 1 półsłupku w trzech kolejnych oczkach. Kończymy oczkiem ścisłym ze środkiem.





4. Zmieniamy włóczkę. Aby to zrobić wykonujemy oczko ścisłe z pierwszym oczkiem łańcuszka z poprzedniego rzędu.





5. Następnie wykonujemy kolejno: po 1 półsłupku w 2 kolejnych oczkach, w następnych 5 oczkach - po 2 półsłupki w każdym, kolejne 5 oczek - po 1 półsłupku. Ostatnie oczko (koniec połówki serca): półsłupek, słupek, półsłupek.






Druga połowa analogicznie. Kończymy oczkiem ścisłym z początkiem. I wyciągamy nitkę wykonując zawieszkę. Zawiązujemy z tyłu na pętelkę z końcówką drugiej włóczki. I gotowe.





W przypadku niejasności, proszę pytać :))
Miłego weekendu :)

28 komentarzy:

  1. Fajny kursik, tym bardziej, że wiele osób ma problem z odczytywaniem schematów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że komuś się przyda :))

      Usuń
  2. Olá Picot:
    Muito lindo este coração!!!
    adoro trabalhos bonitos como este!!
    Felicidades.
    :0)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny, przystępny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo profesjonalnie przedstawiona instrukcja - ale i tak bym tego nie zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kursik, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny toturial, zapisuję sobie w zakładkach. Jeśli kiedyś weźmie mnie chęć na coś nowego będę wiedziała gdzie zajrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, jak ja Ci dziekuje za opisanie tego serduszka! Dzieki Tobie wiem jak juz je zrobic ;) Wstawilam do zakladek na mojej stronie pt ' Wzory innych Blogerowiczek' mam nadzieje ze sie nie obrazisz ;***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bierz i korzystaj. To dla mnie wielka przyjemność, jeśli komuś ten mały kursik się przyda :)

      Usuń
  8. Ktoś tu odwalił kawał dobrej roboty z tym tutorialem zdjęciowym :):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny kursik wykonania serduszka :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wychodzi to serduszko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dostałam się tutaj do ciebie przez konkurs Coricamo. Jestem samoukiem szydełkowym i chyba pobędę tutaj troszke i pobuszuje. Już widzę pewną inspirację i coś stworzę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny tutek:)
    Uściski!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. serduszko trzeba zrobić z sercem, tj Twój kursik,
    pozdro

    OdpowiedzUsuń